torsdag 1. september 2011

Utstillingshelgen i Sverige

For en helg! Eller for en uke det var, egentlig. Er jo veldig fornøyd med agility-cup'en på onsdag og. Annet enn at jeg da i regnværet mest sannsynlig pådro meg en blærekatar som jeg enda sliter med, og slet veldig med i helgen. Men men. Litt må en ofre for hundelivet! ;-)

Fortsetter fra lørdagen. Det regnet som sagt i bøtter på lørdag og alle rosettene var kliss våte allerede da jeg fikk de. Så championbildenen tok vi når vi kom hjem. Det tordnet også veldig i tillegg til at utstillingsplassen (Backamo) lå rett ved et skytefelt så det var innmari mye bråk. Både Dexter og Caprice tok dette med den største ro, og det er godt.

Ble ikke så mange gode bilder men her er ett av Dexter i ringen:

Adoreas Red Duke Dexter Excellent 2 i unghundklassen

Og her Caprice:







BIR: Renander's Key Claforino og BIM: Adoreas Red Caprice


BIR: Renander's Key Claforino og BIM: Adoreas Red Caprice

Oi oi oi så glad jeg var!

Det var kun 2 hanner og 2 tisper som fikk CK av de 22 hundene som var med.

Beste hannhundklassen:
1. Renander's Key Claforino (championklasse)
2. Fägrings Salty Chinook (unghundklasse)

Beste tispeklassen
1. Adoreas Red Caprice (championklasse)
2. Fägrings Salta Ran (åpen klasse)


Det var masse boder på utstillingen så etter å ha plassert Erik og hundene i bobilen gikk jeg meg en tur på shopping. Da ble det heldigvis oppholds! På vei tilbake til bobilen tenkte jeg at vi kunne jo egentlig dra hjem. Formen min var dårlig og visste Erik hadde mye å gjøre hjemme. Og været var dårlig. Og vi hadde jo fått det vi kom for på første forsøk!!!
Erik mente at vi burde bli til dagen etter, og jo Dexter har jo knapt vært på utstilling så god trening for lillegutt. For en lykke at vi ble!

Etter feiring med pizza i Ljungskil satte vi kursen mot Uddevalla. Der fant vi en flott tursti nær neste dags utstillingsområde hvor store deler av stien var på broer langs fjellet.


Erik, Dexter og Caprice



Meg, Dexter og Caprice




Søndag var været bedre, men veldig ustabilt. Regn i det ene øyeblikket og sol i neste.

Dexter var først ut i unghundklassen og blant de 4 unghundhannene trakk han det lengste strået og vant som den eneste med CK. Flotte Aiden på 2. plass.
Siden ingen i juniorklassen fikk CK løp vi først i den store beste hannhundklassen. Dommeren sendte ut hund etter hund og igjen stod bare Dexter og 3 championhanner! Pulsen steg! Vi hadde fått CERTET! Og ikke nok med det, vi ble stående som nr 1 til slutt. Lillegutt vant!!!! Jeg var i ekstase!!!!




Dexter slår alle de store gutta! 16 hanner er med!
Kritikken til Ann-Christin Johansson: Tiltalande unghane. Välformat huvud. Mycket bra uttrykk. Mycket bra hals och rygglinje. Bra kropp. Kunde ha noget mer volym i fronten. Välvinklad. Rör sig bra. Bra färg.

Beste hannhundklassen:
1. Adoreas Red Duke Dexter (unghundklasse)
2. Tollca's Banana Cow (championklasse)
3. Bay of Fundy's Filip Fabian (championklasse)
4. Ikke helt sikker, men tror det var Solvinga's Joy of Gizima. (veteranklasse)

Jeg svevde og tenkte egentlig ikke så mye på at jeg skulle inn med Caprice. Det regnet så hun ble inne i buret til hun skulle i ringen. Så hun ble kastet inn i det! Jeg var ikke noe nervøs i dag (siden hun fikk championatet i går) og derfor gikk Caprice som en gudinne i ringen. Fløt rundt og viste sine fine bevegelser og stod fint. Vi var ikke så lenge i ringen og det tenkte jeg kunne være både negativt og positivt. Det var heldigvis det siste. Dommeren likte henne veldig godt og i den store beste tispeklassen ble vi vinket frem som vinner! Lille Caprice beste tispe for 2. dag på rad!


Caprice flyter gjennom ringen







Den fantastiske kritikken til Ann-Christin Johansson: Mycket vacker tik. Vackert valskuret huvud. Mycket fint uttrykk. Utmärkt hals, rygglinje og kors. Utmerket kropp och förbröst. Välvinklad. Bra benstamme. Utmärkt rørelser. Mycket prydlig helhet.

Jeg var da så stresset med å tenke ut hvem som kunne hjelpe meg i BIR og BIM finalen (for der var det nemlig 2 Adoreanere...!) at jeg ikke fikk med meg annet ett hvem som ble nr 1 og 2.

Beste tispeklasse:
1. Adoreas Red Caprice (championklasse)
2. Springer Nova's Wilma Of Tuffno (åpen klasse) (Caprice og Wilma har samme far)
3. Honey Creek's Celtic
Send meg gjerne en mail om noen vet hvem som ble nr 4.

Malin Berglund (hjemmeside her) har jeg pratet litt med så hun spurte jeg om ville hjelpe meg i finalen. Tenkte det var best at hun stilte Caprice sin hun er lett å stille og siden Dexter knapt har vært på utstilling før og burde ha en han kjente som handler. Caprice syns ikke det var noe kult i det hele tatt at mamsen løp foran henne så hun spant etter meg hele rundene igjennom. Utfra kritikken likte nok dommeren Caprice best, men hun valgte Dexter som BIR siden han løp best. Men det spilte ingen rolle for meg hvem som ble BIR og BIM, for Adorea vant!!! :-)
Tusen takk til Malin som stilte opp som handler! Det var 28 Tollere med i dag. Pluss 5 søte valper!

BIM: NUCH SEU(U)CH Adoreas Red Caprice og BIR: Adoreas Red Duke Dexter



Adoreas Red Duke Dexter BIR og certvinner søndag!!!


NUCH SEU(U)CH Adoreas Red Caprice. BIM x 2 og certvinner lørdag

Jeg er så stolt at jeg holder på å sprekke over disse to Adoreanerne!

Tusen takk for alle gratulasjoner!!!

4 kommentarer:

  1. Wow, du tok jo virkelig storeslem. Grattis :)

    SvarSlett
  2. Fiiine bilder!!! Og på billede 4 af dig og Caprice lægger hun jo an til at ville springe foran dig!!! :o) Oij!! mega blæret. det skal du træne med hende for der er ikke noget der ser mere fantastisk ud en når ens hund kan dette (specielt i storering). Men du.. få fat i en kæde til linen på 45 cm.. det vil hjælpe.. ;o)

    SvarSlett
  3. Ni er så fantastiska, er inne å kiker men glemmer jo bestendigt å kommentera! Graaatiiiss, Grattis, grattis igen till dom fantastiska hundarna och till en utmärkt handler/oppdretter!!! Håper vi möts på utstillning någon gång så jag kan få fler tips, gjerne etter att jag gått handlingkursen så vi ser litt grei ut i ringen ;) begynner å få blodad tand för dette ;)

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye igjen. Snakk om å været i siget om dagen! :D Moro å se bilder av Dexter, han har virkelig utviklet seg flott!!

    SvarSlett