onsdag 28. september 2011

Rapport 1, Mea i Finland

Vi er på plass i Finland!
Etter masse planlegging og ting som skulle ordnes og klaffes så er vi her!

Mea lurte oss veldig forrige løpetid med at progesteron nivået steg fortere enn forventet. Derfor dro vi tidlig nå, så det ikke ble nok en bomtur til Finland.

Og vi tar masse blodprøver! Dyrt, men enda dyrere med bomturer!

Dag 7 (i løptiden): 2 nmol/l Denne ble tatt på torsdag, og kom ikke frem i posten til Sentrallab. i Oslo. Grrrr. Det skjer så ofte! Fikk da svaret på mandag.

Dag 11: 9 nmol/l Denne gangen reiste jeg til Grimstad Dyreklinikk og tok blodprøven der. Og leverte selv blodprøven på posten som "Ekspress over natt". Dyrt, men sikrere!
Jeg har bare dårlig erfaring med utstryk, men vår nye flinke dyrlege Halvor bedyret at han hadde bare god erfaring med det. Ok, du kan jo prøve, sa jeg og hadde mine tvil.

Dag 12: Vi starter grytidlig fra Arendal og med nyinnkjøpt TomTom (takk for lang og tro tjeneste til TomTomSenior som debuterte på Toller-B-kull-parringsturen i 07) satte vi snuten mot Stockholm. Ca halvveis inn i Sverige ringer jeg Sentrallab'en og får svaret fra dagen før. 9 ja. Lovende! 20 min etter at jeg ringte og fikk svaret så ringer Halvor fra Grimstad Dyreklinikk. "9 ja", sa jeg før han fikk sagt noe. "Hæ, jammen vi har jo fått svaret for 3 min siden. Har du ringt inn selv?" Jeg fniste litt, for dama på sentralbordet til Sentrallab'en kjenner meg vel snart igjen på stemmen. Bruker alltid å ringe inn selv, for er jo så spent. "Og du ser at utryktolkningen min stemte", sier han så. Og, jo den skal han han. Eggløsning tirsdag kveld, onsdag. Og det stemte med svaret på blodprøven i dag og. Godt!

Dag 13. 27 nmol/l. Og ca eggløsningsdag. Ja på Mea altså. For de av leserne som ikke har fulgt med før. Mohahahaha! Vi ankommer Turku, Finland tidlig om morgenen etter en behagelig overfart med Siljaline. Hadde egentlig tenkt å reise onsdag, men så var flere ferjer i dock, så det passet best tidsmessig tirsdag. Time til blodprøvetaking var 11:15 og vi svinger inn på p-plassen 15 min før tiden HER.
Svaret kommer på ettermiddagen og jeg er alltid nervøs for at det skal være for sent etc. så godt at det ikke var det. Men hun har steget mye på 2 dager. Så tar derfor ny blodprøve i morgen tidlig selvom veterinæren mente det holdt med fredag. So will be continued....


Resten av dagen ble benyttet til shopping av bl.a denne:


Mea elsker jo råsa!


Før jul på, vår forrige Finlandstur, fikk Mea denne onepiecen:







Mea liker ikke de lange beina, Troja elsker den, så derfor fikk Mea denne i dag:




Så nå er søstrene klare for vinteren. Eller, vi er jo tross alt i Hurrta'ens hjemland og det var tross alt 30 % avslag på de i dag, så da måtte jo lillesøster Caprice få en også. Blir kjekk for å holde varmen mellom agilityøktene på kalde vinteren. Tror jeg. Eller om hun får tjukkismage og må holde tuttene varme på kalde vinteren. Vi får se. Sinnsykt søt kommer hun til å bli i den uansett! :-)





Her er et par bilder av Mea ombord på lugaren i båten i går kveld. Hun storkoser seg på tur!


Mea kuler'n i båtlugaren i går kveld.


Tenker hun på Argos?



Og selvsagt grunnen til vår Finlandstur:




1 kommentar:

  1. Spennende med Finnlandstur! Mille og Caprice hilser masse :) snuppene storkoser seg sammen:) tatt over senga har de også;) men det er BARE kos!! Lykke til der borte! :) klemmer fra camille, Caprice og Stine:)

    SvarSlett