fredag 26. august 2011

Siste Agilitycup Sørlandet

Onsdagens Agility Cup Sørlandet i Lillesand var som vanlig utrolig gøy. Selv i øs pøsende regnvær! Banen var på en grus/sand bane og det var rimelig gjørmete der med masse vanndammer. Er veldig imponert over Ridgebackene våre som gjorde en strålende jobb selv i regnvær. RR'er er jo som kjent ikke så glad i sånt vær.
Merete var på jobbtur, så kusinen Elin steppet inn og gikk både med sin Almea og Arwen. En kjempeinnstats av Elin i regnkavet. I Agility ble Arwen nr 4 og Almea nr 5 av 12 startende. I Hopp (og etter enda mer venting ute i regnværet) ble Arwen nr 6 og Almea nr 10 av 13 startende. Grattis!!! Igjen, jeg er så stolt av våre working-Ridgebacks!


Min lille turbojente, Caprice, var seg selv igjen i aller høyeste grad denne kvelden. Sist onsdag tullet hun en del, og jeg kom frem til at det måtte ha blitt litt mye for henne de siste dagene med dobbelt dobbelt kurs i helgen og kurs tirs osv. På Agilltyløpet klønet jeg og løp på feil side av et hinder enn jeg egentlig hadde planlagt (syns det så så lurt ut når de andre gjorde det) og da ble de litt krøll inn i tunnelen og så videre på slalomen. Men vi disket ikke, og ble nr 7 av 12. Hoppløpet syns jeg så enda vanskeligere ut og hadde ingen forhåpninger. Men lille tøtta løp sitt beste løp hittil, tror jeg. Så selvstendig tok hun hindrene selvom jeg hang langt bak og kommanterte. Så null feil og en 3. plass av 13. Var helt høy etterpå! :-) Agility er GØY GØY GØY! Se resultat HER!

Sammenlagt kan spesielt RidgebackAdoreanerne Arwen og Almea være stolte. De ble nr 4 og 5 av 30 startende!!! Se resultat HER (Arwen sine 2 siste løp er ikke med, så hun ble med de nr 4)! Caprice har ikke vært med på så mange av cup'ene pga valper og sånn i våres. Men er strålende fornøyd med en 10. plass av 30 når hun kun har fått poeng på 2 cup'er!

Det ble ikke tatt noen bilder i regnværet, men limer et par gamle!


NORDJW-10 Adoreas Ridged Arwen på ag trening!

Adoreas Ridged Almea og NORDJW-10 Adoreas Ridged Arwen på den aller første AgilityCup Sørlandet i Lillesand 27. april i år. Kaldt på kveldingen for jentene! :-)


NUCH Adoreas Red Caprice på en tidligere cup.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar