onsdag 17. august 2011

Dogdays

Litt lunsjbloggings i dag og. I går var det så fin sol, så da måtte lunsjen nytes ute. Føler høsten er her nå siden det plutselig ble så mye kaldere, så det var deilig med litt varme i går.

I går ettermiddag begynte Troja og Caprice på kurs med Amokk Hundeskole. Caprice på Klasse 1 lydighetskurs fra kl 19-20:30. Da jeg meldte henne på fikk jeg se at de hadde Passeringskurs fra kl 18-19 samme sted. Det er lenge siden Troja har vært på kurs så tenkte at det kunne hun bli med på. Mulit tasking! Troja bjeffer når vi møter en og en hund på tur, men her som det var mange hunder så gjør hun ikke det. Så flere spurte hva vi gjorde der, etterpå. Troja syns det var dritkult med masse godbiter og oppmerksomhet så hun tilbød flotte fri ved fot'er og sitter og dekker og var helt i hundre. :-) Vi får nok noe ut av kurset som vi kan øve på i passeringssettinger, men uansett så får vi trent sammen med mange andre igjen og det er bra. Troja er en RR som syns lydighet er gøy. Hun tok tross alt apellmerket i veste pubertetsalder og det er jeg stolt av!
Lydighetskurset er lagt opp annerledes enn hva jeg er vant til. Har bare blitt agility nå siden januar, men blir godt å trene lydighet igjen. Spesielt det å leke som belønning må jeg lærer meg å bruke mer. Siv er en god lærermester så gleder meg til fortsettelsen!

I kveld skal Adoreas Ridged Arwen, Almea og Adoreas Red Caprice på AgilityCup Sørlandet i Kristiansand. Gleder meg!!!

Ha en fin dag videre! Nå står hjemmelaget hamburger, potetsalat og paprika på menyen! Nam!

2 kommentarer:

  1. ha en fin dag videre du også!:-)
    lyke til i kristiansand<3
    klem Maja

    SvarSlett
  2. Lykke til med kurs hjå Amokk, de der dyktige:)

    SvarSlett