lørdag 20. oktober 2012

Lørdag i sofa'n og tidligere shoppekupp

 
Ganske så kjedelig å være syk. Hadde trodd at i dag ville formen være bedre siden jeg roet ned i går, men neida. Verre i dag. Pottetett og så slapp.
 
 
Dette er en av de eneste helgene i høst hvor jeg ikke hadde noe planlagt annet enn å rydde/pakke i huset (vi skal jo flytte i vinter), samt og besøke alle Adoreanerne som er på sporkurs med Amokk Hundeskole ute i skogen. Der er Mea sammen med barna sine Arwen, Almea, Barclay og barnebarn Cicero og Chloe. Det har regnet i dag, men de tilbakemeldingene jeg har fått har vært at de har hatt en super dag og gleder seg til i morgen! :-)
Jeg har i høst bestilt Amokk Hundeskole til å holde hverdagslydighetskurs (videregående fra valpekurset i vår) for unghundene våre Cola, Chloe, Cicero, Barclay og Billie, og vi har hatt noen supre mandagskvelder der. Nå til mandag er det siste gangen.
 
Venninne Kristine lurte i formiddag på om jeg ville bli med til byen en tur, og jeg sier aldri nei til slikt om jeg har litt tid. Hun kjenner meg godt, så hun skjønte at fomen var dårlig når jeg sa nei ;-)
 
Den andre frihelgen jeg har hatt i høst var også en slik som denne, jeg skulle rydde/pakke. For det må jeg bruke all ledig tid på nå. Og da var det venninne Beate som lurte meg med til Tvedestrand for det var tross alt salg på favorittskobutiken Stranna Sko. En liten tur når de åpner gikk jo fint, tenkte jeg, for en får jo energi av shopping må vite! ;-) Og for noen kupp jeg gjorde!
 
 
 
En meget blid og fornøyd GT etter shoppingen
 
 

Arwen og datter Cola elsker selvsagt også Stranna Sko!
 
 

 
 
Her er et par av kuppene mine. De svarte fra Gabor hadde kostet kr 1950,- og jeg fikk de for 500,- FORNØYD! Dagen etter satte jeg alt av støvletter (nye som gamle) ut på tunet for å spraye de med impregnering. Ikke bra for ozonlaget at jeg har så mange støvletter.... ;-) Viktig å sette de inn med impregnering før vinteren. De som har glatt skinn setter jeg inn med voks, men de med semsket skinn blir det spray på.
 
 
Det eneste jeg måtte i dag var en tur på hustomta og være med å bestemme noen stikkontaktpunkt og hvor lampene i stua/kjøkkenet kommer. Min kjære er jo elektriker og veldig nøye på at lampen over spisebordet skal komme midt over bordet osv. Ikke lett å se for seg nå så tidlig, og heller ikke når vi enda ikke har kjøpt bordet og stolene. Og skal vi ha 2 eller 3 lamper over kjøkkenøya må vi og bestemme nå siden han legger ledningene ned gjennom taket. Sukk. Så mange valg som må taes, men VELDIG gøy og da! :-)
Hundene var med opp på tomta og fikk som alltid løpe løse der mens vi steller med ting og tang. De elsker å være der. En gang jeg kikket ut så hadde Cola hentet ene draleken (kjøpt hos Amokk) og løp med den opp og ned i en stor jordhaug med Caprice etter seg. Så jeg har lykkelige slitne hunder her i kveld!!!
 
Ha en fin lørdagskveld, alle sammen! Her holder vi sofaen!
 
 
 
 
En sniktitt på spisestua sett fra kjøkkenet i dag. Cola svinser rundt til venstre på bildet. 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar