søndag 15. juli 2012

Fin lørdag! Shopping, sol og hund!

I dag har jeg hatt en veldig fin lørdag! Hadde avtalt å møte Merete i Tvedestrand på formiddagen og skulle samtidig hente hjem Cola etter at hun har vært hos Merete&Arwen siden søndag.

Vi startet med frokost/lunsj på den nye kafèen i Tv.strand. Spiste en nydelig omelett med salat, brød og pesto. Nam!

Merete

Så gikk vi rundt og kikke i butikkene. Tvedestrand er jo en sommerby, så de hadde hele 2 sommerutsalgsbutikker. En A&C hvor de solgte ut alt til 60% rabatt, og der ble det noen øredobber og smykker på oss. Favorittklesbutikkene Lady Sting og Linns Lille Lykke hadde sammen startet en sommerbutikk og der var det 40-50% avslag. Kjøpte en tunika og en kjole. Ja og en keramikkskål som Linn har laget. Så fornøyd! Og som en liten sensasjon så klarte jeg gå ut fra min all time favourite skobutikk; Stranna Sko, uten å handle! Mye av grunnen var vel at de ikke hadde små nok sko til meg. Mange 36 er de siste par åra blitt for store. Fant flere lekre, men altfor store i str 36. Kjipt! Fant en egen reol i en skobutikk i Stavanger i juni med str 35, og det var jo midt i blinken.


Etter shoppingen fulgte vi Merete og Arwen hjem, med et koselig stopp hos Elin, Almea og Chloe. Hundene lekte og koste seg mens vi satt og skravlet på verandaen. Her er Cola og Chloe i lek:


Cola og Chloe


Etter å ha kommet ned til sentrum igjen, og bilen, tok jeg lille Geotellus med på en tur i byen. Han syns ikke det var så kult og gå i bånd, og han ville smake på alt som lå på gata. Og ble selvsagt overfalt av mange som syns han var supersøt!




Etter byturen hadde sola kommet og jeg durte videre til Flosta og brygga:

Geotellus koser seg med middagen etter et lite bad.

Cola koser seg med tyggebein på brygga

Før jeg avsluttet dagen med en lang skogstur med Dexter og Caprice:

Dexter og Caprice det sekundet de stod/satt stille på turen. De fløy rundt og hoppet synkront over trestubber.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar