lørdag 8. oktober 2011

Maratondag på NKK Hamar


Dagen i dag har vi tilbrakt i Vikingeskipet og NKK Hamar. Jeg er som vanlig en ukuelig optimist om hvor mye jeg rekker så jeg hadde meldt på og mente å rekke å stille Adoreas Red Duke Dexter og NUCH SEU(U)CH Adoreas Red Caprice i Tollerringen, og NORDJW-10 Adoreas Ridged Arwen i Ridgebackringen. I tillegg hadde jeg meldt på både Caprice og Arwen i Agility og Hopp. Puh! Alt på en og samme dag, og jeg rakk alt! ;-) Men det ble stress ja!

Avreise kl 06 fra Rykkin, og leiligheten til Hege&Runar og NUCH SEU(U)CH Adoreas Red Bailey.

Kl 09 skulle vi briefe i agilityringen. Dexter skulle inn rett over ni, så jeg briefet bare en kjapp runde og så løp jeg bort til Tollerringen. Godgutten vant unghundklassen med Excellent og CK.

Så løpe tilbake til AG ringen hvor Hege stod klar med Caprice og Arwen uten for agilityringen for meg. Jeg rakk å gå agilityløpet med begge før jeg løp tilbake til Tollerringen for Beste hannhundklassen. Det gikk ikke så bra i agilityløpet, så de disket begge to. Jeg hadde nok i tillegg litt for høy puls, og hadde ikke briefet banen som vanlig. Gøy likevel!

Vår unge mann Dexter klarte å plassere seg som 4. beste hannhund i sterk konkurranse! Vannvittig gøy!

Så skulle Caprice inn og hun gjorde det like bra og plasserte seg som 4. beste tispe! Dobbeltstolt! Det var hele 43 Tollere påmeldt.

Jeg klarte å nesten gå glipp av briefingen av hoppbanen (også agility, men uten felthinder), men fikk med meg det meste av tiden. Før vi skulle gå der rakk jeg å slappe av litt, så jeg var mye roligere.

Arwen gjorde et strålende løp og vant hele klassen! Slo Border Collier og det hele! 0 feil, men 0,53 tidsfeil. Jeg var jublende, strålende fornøyd!!! Du legger ned en fantastisk treningsjobb med henne, Merete!

Caprice gikk også veldig bra, men disket desverre kun på at hun bommet på hjulet, dvs hoppet gjennom rammen rundt hjulet. Så fornøyd med henne også!

Så stilte jeg Arwen i utstillingsringen og hun fikk som mange andre en Very Good i dag.

Etter det var det tid for litt mat og shopping i bodene. Og selvsagt litt fotografering av den flotte rosetten til Arwen! Det ble ingen bilder fra utstillingsringen da det var litt kaotisk i dag :-)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar