tirsdag 6. mars 2012

Vellykket Caprice og Jimmi date

Her går det unna i svingene! Caprice sin blodprøve viste bare 3 på torsdag. Mandagens blodprøve viste 28! Så hun har steget fort når hun først begynte å stige.

Vi tar blodprøver for å se når de er fruktbare ut fra når de har eggløsning. Disse prøvene må sendes til Oslo, så om en bor langt unna, som vi, så må de sendes og en får svaret dagen etter.

Svaret på gårsdagens prøve kom altså ikke før i dag, og rundt kl 14 bruker den å være klar. Kl 12:45 ringte dyrlege Halvor fra Grimstad Dyreklinikk. Svaret hadde tikket inn på faks/mail hos de allerede. Og Caprice var altså på 28 i går kl 15:35.

Siden hun bare var på 3 på torsdag hadde jeg begynt å tenke på om hun var like sein i løpetiden som mor Alpha var sist, så jeg hadde vel egentlig ikke forberedt meg på å måtte kjøre i dag. Men det måtte jeg altså! Jeg fikk avsluttet arbeidet på kontoret, Caprice satt intetanende under skrivebordet og syns bare det svar stas å slutte av litt tidligere enn normalt.
Vel hjemme var det bare å pakke i full fart og hive seg i bilen igjen og kjøre mot Stavanger. Jimmi bor heldigvis ikke helt i Stavanger, men med et par stopp så brukte vi 3,5 time. Vi ankom rett over kl 17.

Kjekkasene Jimmi og "storebror" Dennis satt på utsiden i hundegården og ventet på oss. Jeg hilste på de, mens eier Cecilie kledde på seg varme klær. For var snø og kaldt. Jeg foreslo at vi skulle gå en liten tur i bånd med de først, så de fikk hilst lett, og luktet hverandre. Så gikk vi inn på låven, siden det var så kaldt ute. Og smokk der hang de! Den mest lettparrede Tollertispen jeg har sett. På høyde med Ridgebackene Mea og Arwen det! Bra! Vi ankom gården litt over kl 17. Og kl 17:22 hang de! Og ingen lyd på Caprice. Så flink altså! Etter 20 min slapp de taket. Og jeg var lettet og glad!

Vi er så heldige å få overnatte hos Cecilie og Andre (som har Jimmi og Dennis). Hatt en kjempehyggelig kveld med god mat og sjokolademousse til dessert! Takk!

Jeg liker jo også og slå 2 fluer i en smekk så jeg fikk også hilst på kommende valpekjøpere til C-kullet i kveld. Et hyggelig par som har ventet lenge på en Adoreaner!

Nå er det natta!




1 kommentar:

  1. Caprice progesteron stiger tydeligvis like rask som Tante Kaisas.

    Gratulerer med full klaff mellom de to kjærestene! X'er fingrene. :)

    SvarSlett