tirsdag 27. desember 2011

Morgenstund

Nå er den lille juleferien over for min del. Det var har vært 3 koselige dager med familieselskap hver dag.

Et lite utdrag av våre opplevelser:
Mea var så fasinert av julepynten hos svigers på julaften at hun gikk beundrende rundt og snuste og kikket til alles latter. Erik kommenterte tørt at hun ikke var vant med å se julepynt... Ja, jeg lover å bli flinkere til å pynte til jul neste år! ;-)
Valpene har hilst på fadderbarnet mitt Leo, samt masse andre mennesker.
Troja har vært i sentrum som alltid når hun er med på ting. Heftige, voldsomme humørfylt Troja. Herregud som vi ler av den bikkja. Og hun elsker å være med! Smiler og danser og river ned det meste på sin vei. Elsker å ligge under bordet, og det går ikke alltid greit når den store kroppen skal fort opp og sjekke ut ting.
I går så vi filmen "Marmaduke" og jeg lo så tårene trillet. Satt virkelig og hikstet av latter. Erik mente at den eneste grunnen til at jeg lo så mye var at Marmaduke minnet så om Troja. Og jeg måtte jo si meg enig i det. Alle påfunnene og konsekvensene av det, var så likt. Som da han tok avgårde og veltet flere mennesker på sin vei fordi han ikke helt så de, da han ikke tenkte over at eieren hang i båndet bak når han tok avgårde en annen gang, da han slapp seg i senga til eierne, da han gravde i hagen, og selvsagt liknet hun på den svære, smarte godehjertede hunden som tror at verden er til for han.

Her er traileren til filmen:




I morges våknet jeg kl halv seks av at nettopp sære Troja ville inn på badet for å ligge på varmekablene. Ikke komfortabelt nok på alle dynene/hundesengene på hunderommet... Er jo fristende å slippe henne inn der, for sutringen over å ikke få det som hun vil er uutholdelig. Men da har vi det gående, så måtte holde ut. Er ingen som henne der. Jeg fikk uansett ikke sove lenger, så jeg stod opp og hadde en fin morgestund nå med hundene. Rakk å vaske på badet, spise frokost, kose masse med for-tiden-kosegrisen-Caprice og blogge og andre nødvendige ting før jobb. Deilig, men blir nok veeeldig trøtt i ettermiddag.

Ha en fin dag, folkens!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar