tirsdag 13. november 2012

Golv til nyhuset og sykurs

I går kveld var jeg på dag 2 av sykurset "Design og sy ditt eget skjørt". Litt av en jobb å sy et skjørt helt fra scratch hvor vi også lager mønsteret. Men kjempegøy. I går kveld hadde vi første prøving, og i kveld håper jeg å bli ferdig med det.
 
 
 
For meg som ikke har rørt en symaskin siden barneskolen var det direkte skummelt å sette igang. Men for en mestringsfølelse av å se at det blir til noe! Og at sømmen er nogenlunde rett! GØY GØY GØY!
 
 
Både før og etter jobb i går var jeg innom golvbutikker for å høre mer om hva vi bør velge til et hundehjem. Ikke så mye info å få i butikkene, desverre. "Åhh, er det forskjellige tykkelser på Alloc Commercial og Alloc Orginal? osv... og ikke hadde de hørt om Alloc Prestige" Ikke sikkert det har noe å si, men jeg tror jeg går for det tykkeste. Godt vi har internettet. Har finlest diverse husbyggingsforum (dette bl.a.) og tror vi lander på det vi falt for først. Dette i Capital Light Oak.
 
 
 
 
 
 
Står mellom Alloc (Commercial eller Prestige) og Kronotex Mammut. En må tenke på overflaten så det ikke blir for glatt for hundene og at skrap ikke skal synes så lett. Elsker fargen på dette. Så det spilte inn også i alle merkene og typene en har å velge blant. De to lyse til Alloc Commercial virket så glatte (de hadde prøver i den siste butikken jeg var på), og de hadde vel bare en i lys og da med smale planker i Alloc Prestige. Alloc Orginal hadde en fin farge, men ikke så fin som Mammuten og de var tynnere.
Fine eikeparketten i leiligheten Erik hadde måtte pusses ned pga hundene før vi solgte den ;-) Så parkett skulle han ikke ha nå. Jeg har en gammel oljet eikeparkett i huset, og den ser ok ut.
Vanskelig med golv, altså. Men når en ikke kjøper det så himla dyrt pr m2 (selvom det blir 55m2 og da litt dyrt) så går det jo an å skifte en gang også om det ikke blir bra.
Vi har varmekabler i hele stue/kjøkken så det blir heldigvis ikke kaldt å gå på.
 
Golv til 2. etasjen har vi enda ikke bestemt. Har litt tid på oss der enda! :-)
 
 
Ellers har vi Adoreas Ridged Barclay på besøk nå. Gikk en sosialiseringtur i lunsjen med han blant bråkete maskiner og store dunk/smell i containerne osv der vi passerte, og han virker veldig stødig. Godt! Skal hilse på alle vi møter da, og han var overlykkelig over at flere kollegaer tok seg tid til å sette seg ned og hilse på han. Han overrøste de med smask'er. Gode gutten!
Her er et bilde av han (til høyre) og søster Billie for et par helger siden:
 
 
 
 
 
Nå er det straks klart for skogstur med hundegjengen før siste kveld på sykuret. Godt jeg har meldt meg på ett til om 2 uker, for dette er gøy!
Etter sykurset er det heldigvis middag hos svigers. Godt med ferdiglagd middag når det blir så sent på kveldene før vi er ferdige. For jeg må jo selvsagt innom huset og se og planlegge og evt. rydde før jeg reiser hjem hver kveld, og da blir det sent. I går kveld var jeg ferdig med middagen i halv tolv tiden...
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar