mandag 2. april 2012

Valperutiner

Ikke lett å være på jobb i dag med 12 så søte små hjemme.... Men Erik har påskeferie, så vet de har det godt hjemme med han. Onsdag kl 13 begynner min påskeferie! Etter påske og frem mot når valpene begynner å leveres skal jeg bare jobbe et par dager i uka. Da får jeg masse tid med valpene, og samtidig får jeg gjort unna ting på jobben så det ikke hoper seg så mye opp. Min mor kommer og passer valpene på dagtid da.

I morgen er valpene 5 uker, og om bare 3 uker til de begynner å reise til nye hjem. Og så mye vi skal rekke å oppleve sammen før de reiser! På torsdag var de på sin første biltur, og flinke valpene roet seg med en gang. Ikke en lyd!

De har også blitt veldig flinke til å gjøre fra seg på avisene. I morges når jeg stod opp var det ikke et eneste uhell ellers i valpegården. Kun på avisene! Jeg ble så imponert! Det har aldri skjedd før, med noen. Ikke en lyd på natta heller, og jeg våkner av vekkeklokka. Ikke av masete valper.

Rutinen hver morgen er at de får mat, gjør fra seg og legger seg til å sove. Etter litt kos ligger de og sover/sløver i hundensenga i ene enden av valpegården mens jeg gjør jeg rent. Det gikk også fint med A-kullet, men noe sånt kan jeg bare glemme med Tollerkullene. De må fysisk ut av valpegården, hvis ikke henger de i akillesen min, klærne mine, eller i vaskefilla. Og da må hele kjøkkenet vaskes etterpå igjen. Så litt lettere å ha Ridgebackvalper ja. Ellers så er de her ekstremt veltilpasset! ;-) Jeg forventer ikke at de kommer til å være så enkle frem til levering, men jeg nyter det så lenge det varer! :)
Noen av valpenavna er på plass, og foreløpig har vi:

Adoreas Ridged Cicero
Adoreas Ridged Cuba

Adoreas Ridged Chloe
Adoreas Ridged Cera
Adoreas Ridged Cala
Adoreas Ridged Coda


I ettermiddag skal Toller-Caprice på ultralyd, så da får vi vite om vi får valper helt frem til sommeren! Krysser fingrene for det!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar