fredag 22. oktober 2010

Om IKEA og snø sånn



I dag er det en stor dag for oss sørlendinger. Vi fikk vår helt egen IKEA! Det kiler i magen bare jeg tenker på det! Planen var at jeg skulle bort etter jobb i dag, men så kom snøen og når det kommer snø her i sør, blir det kaos på veiene.
LINK Så da må jeg nøye meg med å foreløpig se bilder på nettet av butikken inn (se link med masse bilder av den nye butikken her!).



De fleste har sikkert fått med seg at NKK legger om utstillingsreglene i Norge. Så nå blir det likt i hele Norden, og det er jo bra. Link her om dere ikke har sett det.




Helgen for 2 uker siden var vi på hyttetur i strålende vær! En utrolig deilig helg i godt selskap. Holder på med et album fra helgen, men her er et foreløpig av Caprice og Troja på fjelltur:









På mandag klarte Caprice NKK's bronsemerke i lydighet, og det var stas. Den tredje av de fire hundene jeg har hatt som har tatt det. Kimba i 2004, Troja i 2006 og nå Capricen i 2010. Mea er vanskelig å motivere til lydighetstrening, så hun har sluppet. ;-)



Vi har også vært med på to klubb cuper, i klassen rekrutt. Jeg blir desverre nervevrak bare det heter "konkurranse" så det går ikke akkurat like bra som på trening kan en si... Men sånn er det vel for de fleste. Sånne klubb cuper er jo god trening i konkurransesituiasjonen. Her er link til resultatene. Bildene under er fra cupen i sept. Er en i sept, okt og så blir det en i nov. Så mørkt nå om kveldene så ikke noen mulighet for å ta bilder.









Agility trener vi også hver uke med Arendal og Omegn Hundeklubb. Det er så fantastisk artig at vi er hele 4 Adoreanere på trening. De siste 3 ukene har vi vært inne i en ridehall og trent i 3 timer på tirsdagene, og alle 4 har vært der hver gang. RR'ene Arwen og Almea, og Tollerne Conrad og Caprice. Ivrige hunder og supertrivelige eiere! Om snøen forsvinner fra bakken til helgen, skal vi ha en egen AgilityAdoreaner-trening. Snø, bort med deg! Du kan komme tilbake til jul!



I helgen var jeg i Drammen på NKK's Oppdretterskole del 2. Jeg var på del 1 for halvannet år siden. Den gangen Caprice og co lå som små nøster i valpekassa. En lærerik helg med et tema jeg brenner for. Kan jo ikke bli bedre! Caprice ble med, og vi campet hos Mona og co (som også var med på kurset). Caprice og Isi er bestevenninner, og når de møttes igjen nå etter et halvt år så var de like bestevenninner. Artig å se! Caprice syns også "onkel" Sheriff er kul å erte på, og han syns det bare var stas med en villfrøken til i hus.


Elers så står alt bra til med oss Adoreanere. Litt action var det også her i går ettermiddag. Troja stod i vinduet og oppdaget 3 politimenn luskene rundt i hagen. Jeg har så respekt for politiet at jeg får helt noia bare jeg ser de, og at de var her, i min hage, gjorde jo ikke ting bedre. Ene politimannen viste seg å være en barneskoleklassekamerat, men skummelt var det lell. De tok med seg en nabo, og jeg vet ikke hva det gjaldt. Hersens taushetsplikt... ;-)


So long!

GT

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar